A koronavírus-járvány alaposan megviselte a ruházati kiskereskedelmi cégeket, így a H&M-met is, a világ második legnagyobb divatláncának a bevétele a felére csökkent az elmúlt hónapokban, és egyelőre júniusban is jóval elmarad a tavalyitól a forgalom.
A H&M bevétele 50 százalékkal 28,7 milliárd svéd koronára esett a május 31-gyel végződő negyedévben, ami még mindig jobb eredmény, mint amire az elemzők számítottak, ugyanis az előrejelzésekben átlagosan 27,5 milliárd korona árbevétel szerepelt.
A bevételek visszaesése annak tudható be, hogy a koronavírus-járvány miatt a világ második legnagyobb divatlánca az üzleteinek a tömeges bezárására kényszerült, ráadásul az újranyitás után is csak mérsékelten emelkednek a bevételek. Az árbevétel zuhanását némileg tompította, hogy az online értékesítés 36 százalékkal nőtt.
A járvány csúcspontján a H&M 5 058 üzletének közel 80 százaléka zárva volt. Az üzletek újranyitása április vége óta folyamatos, részben ennek köszönhető, hogy az értékesítés újra élénkül, azonban június első 13 napjában a bevételek még mindig 30 százalékkal alacsonyabbak voltak, mint egy évvel korábban, az üzletek 18 százaléka pedig átmenetileg továbbra is zárva van.
A teljes cikk elolvasható a aportfolio.hu oldalán, idekattintva.