A koronavírus okozta leállás a divatiparra is hatott, de úgy tűnik, pozitívan, mert átgondolták az eddigi rendszerüket, és nemcsak, hogy kevesebb bemutatóra kell majd tervezni új ruhákat, valószínűleg a feleslegesen legyártott kollekciók száma is csökken.
A Gucci nemrég bejelentette, hogy a koronavírus-járvány miatt átgondoltak pár dolgot, emiatt pedig a jövőben minden megváltozik: legalábbis csatlakozva sok más brandhez, ők is csak évi kettő divatbemutatót tartanak majd.
A tervek, de legalábbis az ötletek szerint a divatházak új időzítés szerint dobnák piacra termékeiket. Egy logikusabb és használhatóbb időzítés alapján, mindig az adott évszakot megelőző egy-két hónapban, ahogy a józan ész diktálná.
Emiatt egyébként a fast fashion, azaz például a H&M, ami tonnaszámra égeti el a megmaradt ruháit, de a Zara is nagy bajban lesz, ugyanis eddig mindig előnyt szereztek azzal, hogyamikor februárban meglátták a kifutón az őszi trendeket, beindultak a rokkák az ázsiai országokban, és lemásolták azt, amit a luxuscégek csak nyár végén kezdtek el árulni.