Ötödével csökkent a BMW Csoport autóértékesítése az év első három hónapjában, de ez egyelőre nem nagyon látszott meg a vállalat bevételén és eredményén (itt egy tavalyi extra hatás is szerepet játszott), az év egésze viszont szinte minden szempontból a visszaesésről fog szólni, főleg az év első fele lehet nagyon gyenge. A konszern fókuszában a likviditás megőrzése áll, az már most látszik, hogy K+F-en, a jövő technológiáinak fejlesztésén nem, a beruházásokon viszont spórol a cég.
Helyzetértékelés
A BMW CSOPORT FELKÉSZÜLT ARRA, HOGY GYORSAN ÉS RUGALMASAN REAGÁLJON A PIACI VÁLTOZÁSOKRA A KORONAVÍRUS-JÁRVÁNY ALATT, POTENCIÁLIS FORGATÓKÖNYVEKET BEAZONOSÍTVA, EZ A MEGKÖZELÍTÉS AZÉRT FONTOS, MERT A BMW ARRA SZÁMÍT, HOGY A JÁRVÁNY MÉG JÓ IDEIG KORLÁTOZNI FOGJA AZ EGÉSZ AUTÓIPAR MŰKÖDÉSÉT
– ezzel a mondattal kezdődik a BMW első negyedéves gyorsjelentése.
Az is nyilvánvalóvá vált, hogy a fontosabb piacokon az eladások nem térnek vissza a normális szintre néhány hét alatt. A BMW Csoport különböző forgatókönyvekre alakít ki stratégiákat, és felkészült további lépésekre azért, hogy védje pénzügyi helyzetét.
Az egyértelmű, hogy a helyzet továbbra is komoly, és a piaci előrejelzés a jelenlegi körülmények között korlátozott. Minden piacon a kereslet függvényében fokozatosan növeljük a gyártásunkat, rendkívül szorosan vizsgáljuk a piaci folyamatokat, hogy a lehető legnagyobb rugalmassággal tudjunk reagálni. Szigorúan tartjuk a készletek szintjét, mivel a likviditás abszolút prioritás ebben a helyzetben, mondta Oliver Zipse, a BMW Csoport igazgatóságának elnöke.
A teljes hírt a portfolio.hu oldalán tudja elolvasni, ide kattintva. »