Jócskán visszaesett a kereslet a prémium-élelmiszerek iránt a koronavírus-járvány következtében, miután világszerte bezártak a szállodák és éttermek, otthon pedig még a tehetősek sem nyúlnak mindennap beluga kaviárért.
Bár lassan újra kinyitnak az éttermek, úgy tűnik, a vendégek bizalma még nem tért vissza, más csatornákon pedig nehézkes és nem minden esetben kifizetődő az értékesítés a luxusélelmiszerek előállítói számára.
Jól mutatják a kereslet visszaesését az online éttermi foglalási rendszer, az OpenTable adatai is: a tavalyi év hasonló időszakához képest idén átlagosan 80 százalékkal estek vissza az éttermi foglalások az Egyesült Államokban, az Egyesült Királyságban, Németországban, Kanadában, Ausztráliában – ezeket az országokat vizsgálták a cikkben, de feltehetőleg a világ minden táján hasonló mértékű vagy akár nagyobb lehet a visszaesés.
Ráadásul egy egészségügyi válsághelyzet kellős közepén a legtöbb ember nem luxusételeket fogyaszt otthon sem, még azok sem feltétlenül, akik megtehetnék.