A koronavírus-járvány kirobbanása fordulatot hozott a cukorbevitelben világszerte - írja a Bloomberg.
A kormányok, orvosok, szakácscelebek évek óta sikertelenül próbálják rávenni az embereket, hogy kevesebb cukrot fogyasszanak, aztán jött a járvány. Az éttermek, a stadionok és a mozik világszerte történt bezárása azzal járt, hogy a világ cukorfogyasztása négy évtized után először csökken - vetíti előre a Czarnikow Group. A cukrozott italok és édességek fogyasztása az ezeket gyártó vállalatóriásoknál, így a Coca-Cola és a Nestlé esetében, csökken és bár közben megnyitnak a gazdaságok és ezzel párhuzamosan a vendéglátó, szórakozó egységek, még nem látni, mennyire lesz gyors a kereslet visszaépülése, a jövedelem és a foglalkoztatás ugyanis érzékelhetően sérült.
Általánosságban igaz az, hogy otthon kevesebbet fogyasztunk. A moziban például könnyedén megiszunk egy liter cukros üdítőt, míg otthon valószínűleg ez nem jellemző - mondta a hírügynökség beszámolója szerint Ben Seed, a Czarnikow londoni elemzője.
Már a koronavírus-járvány megjelenése előtt sem voltak túl kedvezőek a cukoripar kilátásai, a kereslet elsősorban a fejlődő országokból érkezett, ám már ott is lassulni kezdett a növekedés üteme, miután a döntéshozók Dél-Afrikától Thaiföldig cukoradó bevezetéséről döntöttek és közben az egészségügyi szervezetek a szénhidrát-bevitel csökkentése mellett kampányoltak, az elhízás kockázataira figyelmeztetve a lakosságot. A gyártók erre úgy próbáltak reagálni, hogy mentes, illetve kevesebb cukrot tartalmazó termékeket dobtak a piacra.
Azonban egyetlen korábbi lépésnek sem volt olyan látványos a hatása, mint a karanténnak, vagyis az otthon maradásnak. A globális recessziós kilátások pedig csak tovább rombolják a kilátásokat.
A teljes cikk a portfolio.hu oldalán olvasható el, idekattintva.