Néhány hónapja még elképzelhetetlen lett volna, hogy tömegesen adjanak el Magyarországon online csatornákon életbiztosításokat, a koronavírus miatti bezárkózás leple alatt viszont szinte az összes nagyobb biztosító gőzerővel digitalizálni kezdett és pár hét alatt az internetre költöztették a teljes értékesítési rendszerüket. Bár most, hogy újranyit a világ, valószínűleg a személyes találkozók is visszatérnek, a sosem látott ütemben felgyorsult digitalizáció által megnyitott kapuk teljesen új eladási módszereket, termékeket hozhatnak a magyar biztosítói piacra.
Megkérdeztük a nagyobb, Magyarországon is működő biztosítókat, milyen fejlesztések történtek náluk a koronavírus hatására.Az elmúlt évek adatai azt mutatják, hogy az életbiztosítások tisztán online értékesítése Magyarországon gyerekcipőben járt. A teljes biztosítási piacra nem ismertek pontosak az arányok, de a független biztosításközvetítőknél elhanyagolható az online életbiztosítás-értékesítés, ahogy alábbi ábránk mutatja.
Megkérdeztük a Magyarországon működő biztosítókat, hogy milyen digitális fejlesztéseket hajtottak végre a veszélyhelyzet kihirdetése óta az életbiztosítások értékesítésének megkönnyítése érdekében. Azt tapasztaltuk a válaszok alapján, hogy nagyon sok nagy biztosítónál kifejezetten jelentős fejlesztések történek annak érdekében, hogy az internetre tereljék az értékesítést.
A teljes cikk elolvasható a portfolio.hu oldalán, idekattintva.