Magyarországon a Covid-19 világjárvány márciusi megjelenése óta ötszörösére nőtt az e-kiskereskedelem növekedési üteme. A pandémia nagy nyertesei a webáruházak, hiszen a megváltozott helyzet hatására a fogyasztók szinte azonnal a világhálóról kezdték menedzselni bevásárlásaikat - mutat rá a Nielsen.
A koronavírus-járvány utáni új időszakot vizsgálva három lehetséges forgatókönyvvel számol a Nielsen, melyeket annak időtartamától, társadalomra és gazdaságra gyakorolt hatásától függően újraindulás-, újraélesztés- és újratervezés-szcenáriókként definiál.
Az „újraindulás” szcenárió azt feltételezi, hogy korán visszatérünk a megszokott életkörülményekhez, az iskolák, munkahelyek, üzletek, éttermek újranyitnak 2020 harmadik negyedévében. Az „újraélesztés” szcenárió arra számít, hogy 2020 utolsó negyedévében térhetnek vissza a normál hétköznapok, míg az „újratervezés” forgatókönyv hosszabb távra szól, szerinte a lecsengés 2021 első félévében várható.
A makrogazdasági körülmények, munkanélküliségi mutatók, kormányzati gazdaságmentő csomagok figyelembevétele és mértéke mellett a fogyasztói attitűdök trendjeit is számba veszi, amely mintázatok a vírus kiskereskedelemre gyakorolt jövőbeli hatását is vizsgálják.
A teljes cikk elolvasható a portfolio.hu oldalán, idekattintva.