A kézműves sörök vesztét is elhozhatja a koronavírus, az európai főzdék harmada mehet tönkre

virusmaszk-logo
Covid-19 Tesztek, Maszkok, Kesztyűk, Fertőtlenítők

Várhatóan a világjárvány megtöri a drágább, de minőségi termékeket előtérbe helyező két évtizedes iparági trendet.

Virusmaszk

Virusmaszk

A brit italboltok eladásai márciusban harmadával emelkedtek, míg az amerikai kiskereskedők több mint 50 százalékkal több alkoholos italt adtak el a rendkívüli helyzet kihirdetését követő héten – írja a Reuters. Az Egyesült Államokban a világjárvány előtt a röviditalok nagyjából 20 százalékát, a söröknek 25 százalékát adták el vendéglátóhelyeken. Vagyis 25-30 százalékkal kellene bővülnie a kiskereskedelmi forgalomnak, hogy a vendéglátás után maradt űrt kompenzálja. Ugyanakkor az első hét fellendülése után már márciusban negyedére esett vissza az emelkedés, április közepén pedig már csak 16 százalékkal adtak el több alkoholt az üzletek, mint korábban.

A kontinentális Európában még nehezebb helyzetben vannak az italgyártók a hírügynökség szerint, Spanyolországban például az eladások 60 százaléka kötődött eddig éttermekhez és kocsmákhoz. Mostanra a kontinensen már el is ült a lezárásokkal indult pánikvásárlás, nyilatkozta a dán Carlsberg sörgyártót. A holland Heineken pedig azt hangsúlyozta a Reuters megkeresésére, hogy még a bolti forgalomban lévő termékeik jelentős része is nagy kiszerelésű, társasági eseményekre tervezték. Ilyenek pedig nincsenek a koronavírus miatti korlátozások óta. Az Absolut vodkát és a Jameson whiskyt gyártó Pernod Ricard pedig arról nyilatkozott, hogy az utazáshoz köthető, például reptéri boltokban bonyolított forgalmuk 80 százalékos visszaesésével számolnak a február és június közötti időszakra.

A teljes hírt a hvg.hu oldalán tudja elolvasni, ide kattintva. »