A koronavírus járványra reagálva egyes légitársaságok ideiglenes intézkedéseket vezettek be (például a középső ülések lezárásával), hogy ezzel is csökkentsék a fertőződés kockázatát. Egy cég egy lépéssel tovább lépett, és két olyan tervet fejlesztett ki, amely a repülőgépen lévő üléseket alakítja át.
Az olasz Avio Interiors cég két új üléskoncepciót adott ki, amelyek célja a vírusfertőzés terjedésének csökkentése ezeken a hírhedten szűk helyeken. Az első megoldás szerint a Janus megfordítja a középső ülés helyzetét, és az ugyanazon sorban ülő utasokat elválasztja egy átlátszó védőburkolattal, amely az egyes ülések oldalain és hátulján fut körbe.
A második ötlet az, hogy a Glassafe átformálja az aktuális üléseket azáltal, hogy az átlátszó pajzsvédőt az előre néző ülések közé helyezi, ezáltal vállaktól felfelé elkülönítve az utasokat. Ez a verzió azonban továbbra is lehetővé teheti a karok általi közvetlen érintkezést.
Ezek az elképzelések hasznosnak bizonyulnak, de sajnos nem oldják meg a repülés régóta fennálló egészségügyi problémáját, a levegőcsere kérdését. Ugyanis a repülő hat másodpercenként keringő levegőjének 50%-a nem friss, hanem elhasznált levegő.
Függetlenül attól, hogy ezek az új elképzelések eljutnak-e a jövő repülőgépeibe, egy biztos: a légi utazás hamarosan sokkal másképpen fog kinézni.