Már a járványügyi korlátozások bevezetését megelőző két hónapban is több mint tízezer jegyet értékesített az online színházi előadásokra az eSzínház, mostanra viszont egyre kelendőbbek a virtuális előadásokra szóló jegyek - írja hétfői számában a Világgazdaság. Légrádi Gergely vezető elmondta, a projekt fő célja a közönségépítés, és hogy a határon túli darabokat is el tudják juttatni az érdeklődőkhöz.
Az ország első hazai fejlesztésű, a szakma aktív bevonásával létrejött előadóművészeti streamingplatformja az eSzínház, amely szeptemberben lépett a piacra. Légrádi Gergely vezető a lapnak elmondta: az eSzínházat az Alapítvány a Színházakért nonprofit szervezet működteti.
Az elsődleges cél nem a pandémia miatti kárenyhítés volt, vagyis nem a színházak túlélését segítő bevételszerzés, hanem a közönségépítés és a színházi előadások rögzítése. Ugyanakkor ma már az eSzínházon keresztül értékelhető mennyiségű bevételhez juthatnak a színházak.
Az előadások részleteinek finomhangolását a színházakkal együtt végezte el az eSzínház csapata, így olyan szolgáltatás jöhetett létre, amely a film eszköztárával új minőségben képes átadni a színház élményét csetszobával, online közönségtalálkozókkal és folyamatosan bővülő kellékekkel.
A teljes cikk elolvasható az origo.hu oldalán, idekattintva.