Több cég is beemelte az utasbiztosításokba a korábban vis maior eseménynek számító vírusfertőzést, sőt vannak, amelyek már dolgoznak a karanténbiztosítás bevezetésén - mondta az InfoRádiónak a Magyar Biztosítók Szövetségének kommunikációs vezetője. Lambert Gábor szerint a kárfelméréseknél különösen jól vizsgázott a digitális ügyintézés
A koronavírus-járvány a biztosítási piacot is megváltoztatta: részben az ügyfélszolgálatok bezárásával és a home office-ra, telefonos és digitális ügyintézési csatornákra való áttéréssel, részben új termékekkel, szolgáltatásokkal, elsősorban a kárbejelentésnél, kárügyintézésnél, valamint az online értékesítésnél - mondta az InfoRádiónak Lambert Gábor, a Magyar Biztosítók Szövetségének kommunikációs vezetője. A személyes kapcsolattartás elmaradása szerinte elsősorban az életbiztosítások és egyéb hosszabb távú elköteleződést kívánó termékek, megtakarítási jellegű biztosítások értékesítésénél okozott kisebb problémákat, ebben a szegmensben ugyanis fontos a bizalom.
"Kifejezetten kedvezőek a társaságok tapasztalatai e téren: az ügyfelek is megértették, hogy rendkívüli helyzet van, és méltányolták, hogy a cégek erőfeszítéseket tesznek. Ahogy azt is, hogy nemcsak akkor, amikor eladnak valamit, de akkor is, amikor a károkat, kifizetéseket kell intézni, próbálnak olyan szolgáltatásokkal, új megközelítésekkel előállni, amelyek lényegében az ügyfél kényelmét szolgálják" - mondta Lambert Gábor.
A teljes cikk elolvasható az infostart.hu oldalán, idekattintva.