Az elővárosi járatokon eltérő arányokat láttunk, de van ahol már 50 százalékos a kihasználtság. A helyzet sajátossága, hogy hiába van kevesebb utas, mégis több járművet állítunk forgalomba, hogy biztosítani tudjuk a megfelelő védőtávolságot - mondta el a növekedés.hu-nak Homolya Róbert, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója.
A koronavírus-járványnak milyen hatása volt a MÁV-ra?
A nemzetközi forgalom szinte teljesen megszűnt, 99 százalékkal csökkent Európa-szerte. A járvány csúcsidőszakában csak néhány bécsi járat maradt meg. Belföldön a távolsági közlekedés 90 százalékkal esett vissza. A budapesti elővárosi járatoknál, amelyek minden második utast adják a vasúttársaságnál, 80 százalékos volt az utasszám csökkenés. A járványidőszak kezdete óta különböző intézkedéseket vezettünk be a vonatokon és a pályaudvarokon garantálva utasaink egészégének védelmét és maximális biztonságát.
Március közepétől már naponta fertőtlenítettük a teljes, üzemben lévő járműállományt, vagyis mintegy 1200 motorvonat egységet és személykocsit.
Emellett a közforgalmi és az üzemi területeink emelt szintű takarítását-fertőtlenítését is elvégeztük, a nagyobb állomásainkon pedig ingyenes kézfertőtlenítést biztosítottunk. Több mint 1 millió maszkot, 1,5 millió kesztyűt és mintegy 60 ezer liter kézfertőtlenítőt osztottunk szét a munkavállalóinknak.
A teljes cikk elolvasható a novekedes.hu oldalán, idekattintva.