Jóval hatékonyabb lett a feladatvégzés, nagyot javultak a teljesítménymutatók a szolgáltatóközpontoknál (SSC) a veszélyhelyzet kihirdetése óta bevezetett, mindenkire kiterjedő otthoni munkavégzéssel - legalábbis erről számoltak be a Napi.hu által megkérdezett vállalatvezetők. A home office hátulütői viszont leginkább a lelki és szociális tényezőknél, a kapcsolathiányos, ingerszegény életmód miatt tűnnek ki jelenleg. E megoldás várhatóan sokkal mélyebben be fog épülni a vállalati kultúrákba és a cégek a jövőben radikálisan felülbírálhatják irodabérleti szerződéseiket.
A SSC-szektorban a vállalatok nagy részéről most kiderült, hogy a munkatársak otthonról is el tudják látni a feladatokat. Azt látjuk, hogy az emberek sokkal többet és hatékonyabban dolgoznak a jelenlegi helyzetben, mint előtte. Nagyon sok cégtől az a visszajelzés érkezik, hogy jobban, gyorsabban mennek a folyamatok, látványosabbak az eredmények, akár annál, amit elvártak volna, akár pedig annál, ami előtte volt tapasztalható az irodai munkakörnyezetben - osztotta meg tapasztalatait lapunkkal Knezevics Viktor, a BP országigazgatója, a Magyar Szolgáltatóipari és Outsourcing Szövetség (HOA) elnökségi tagja.
A BP Globális Szolgáltató Központjánál például a márciusi átállás óta mérhetően magasabb a kezelt ügyfélszám, kevesebb az elveszített hívás, javult az adatpontosság és a határidős feladatokban ritkább a csúszás, sőt több feladat készül el még határidő előtt.
Március közepe óta több pozitív visszacsatolás és megkeresés érkezett az ügyfelektől a digitális megoldásokkal kapcsolatban, mint korábban - emelte ki pozitívumok közül Tóth Tibor, a könyvelési, számviteli szolgáltatásokat nyújtó Process Solutions Kft. partnere. Úgy tapasztaljuk, hogy a napok tervezhetőbbé váltak és munkaidőt értékesebben lehet eltölteni. A működésen az is javított, hogy az ügyfelekkel együttműködve rengeteg papíralapú folyamatot ki tudtunk "irtani", és gyorsan sikerült megoldani a digitális információátadást. Ez eddig csak azért nem történt meg, mert nem volt rá kényszer - magyarázta.
Korlátot jelent viszont, hogy az államigazgatási ellenőrzők még nem teljesen álltak át digitális működésre és egyelőre törvényi lehetőség sincs a teljes adminisztráció digitalizálására. Például a bérszámfejtésnél a tb-kiskönyvek, a belépő-kilépő igazolások kiadását még mindig papíralapon kell megtenni. De mivel most a gazdasági szereplők nagy része nem tud más megoldást, ezért az állami hivatalok -ha lassanként is -de egyre inkább nyitnak a digitális adminisztráció befogadása felé.
A teljes hírt a napi.hu oldalán tudja elolvasni, ide kattintva. »