Soha ennyi álláskereső nem szeretett volna még futár lenni Magyarországon, vagy valamilyen módon a házhoz szállítás logisztikáján dolgozni. Már hetekkel a kijárási korlátozás életbelépése előtt egyre több cég adta meg a dolgozóinak a home office lehetőségét, így nagyságrendekkel többen kezdtek el házhoz szállítással vásárolni.
A Sparnál a sofőrnek jelentkezők száma ugrott meg a leginkább a járvány kezdete óta, a Tesco pedig nagyjából 40 százalékkal növelte meg a házhozszállító kapacitást. A DM-nek több cég is jelezte, hogy felszabadult kapacitásukkal fuvarozó munkákat vállalnának.
A cégek sok dolgozójukat átvezénylik, hogy gördülékeny maradjon a házhoz szállítás. A DM például mindent így oldana meg, oda nem akarnak új dolgozókat felvenni. Ezzel szemben a Sparnál más utat választottak, ott új munkatársakat vettek fel, hogy a megnövekedett igényeket kiszolgálják. A Tesco eddig több mint 200 új dolgozót vett fel az Online Bevásárlás csapathoz.
De a munkát más módon is át kellett szervezni: a Spar például taxis shopping néven indított új megoldást, és a szállítási időablakokat hétköznapon éjjel fél 12-ig kitolták. Az IKEA elindította a távoli konyha- és hálószobatervezési szolgáltatást is, a Tesco pedig beindította a Tesco Doboz szolgáltatást: ahol nem lehet online rendelni tőlük, oda előre összeállított, egységes tartalmú dobozokat kérhetnek a vevők. Hasonló szolgáltatás az Auchannál is elindult.
A KSH adatai szerint februárban minden korábbi rekord megdőlt. Amióta havi szintű adatközlést végez a KSH, soha nem volt még olyan, hogy az egy évvel korábbihoz képest 11,3 százalékkal nőjön a kiskereskedelmi forgalom.